Aktuelt

Atea inngår rammeavtale med EIE

Bildet: Hedda Ulvness, administrerende direktør, EIE Franchise og salgsdirektør Vladislav Kazanskiy, i Atea

Atea har inngått en rammeavtale med EIE eiendomsmegling, en av Norges største meglerkjeder

– Dette representerer Ateas første “PC as a Service”-avtale. For ansatte i EIE vil det være en trygghet i at alt av utstyr fungerer til enhver tid, at de alltid har noen som kan hjelpe dem, slik at de kan fokusere på det de kan best, nemlig å levere premium eiendomsmegling til sine kunder,  sier Hedda Ulvness, administrerende direktør, EIE Franchise, i en pressemelding.

– Avtalen bidrar til et økt fokus på bærekraft, der alt av datamaskiner og utstyr går i omløp og blir gjenbrukt når brukerne er ferdig med dem. Ingenting kastes. Det var viktig for oss å velge en strategisk partner som forplikter seg til en bærekraftig totalleveranse, sier Ulvness.

Leveransen starter i fjerde kvartal 2021, og inkluderer PC-er som en tjeneste, nettverk som en tjeneste, backup som en tjeneste og drift levert av Atea.

– Takket være Microsofts lokale datasentre i Norge, blir kostnadene på IT redusert for mellomstore bedrifter, i tillegg til at de får økt innovasjonsevne. En moderne skyløsning koster mindre enn en kopp kaffe om dagen, mener Ulvness.

Atea flytter samtlige franchisetakere til Microsoft skyen i Norge. Det inkluderer også et moderne driftskonsept med Microsoft 365, migrering fra lokalt datasenter, og finansiering gjennom Atea Finans.   

– Målet er at ansatte må kunne være til stede i større grad for kundene. Enten de er på kontoret eller på hytta.  De som skal kjøpe bolig tar ett av de viktigste valgene i sine liv. Da må vi støtte dem med å gjøre jobben sin hvor enn de befinner seg, og sørge for at teknologien ikke oppleves som et hinder, men heller en tilrettelegger, sier salgsdirektør Vladislav Kazanskiy, i Atea. 

EIE eiendomsmegling er et selskap i vekst, med 350 ansatte, som også leverer advokat- og næringsmeglingstjenester.

– Den nye arbeidshverdagen gjør at bedrifter krever større fleksibilitet i hvordan de velger sine partnere, verktøy og tjenester. Atea har derfor tilpasset den nye tjenesten for å skape en bedre arbeidshverdag, med økt produktivitet og fleksibilitet via skyen, sier Kazanskiy avslutningsvis i pressemeldingen.

Atea er et IT-selskap med 22 kontorer, fra Alta i Nord til Kristiansand i sør, og med cirka 1650 ansatte. Atea har også kontorer i  Sverige, Danmark, Finland og i Baltikum.