Nyheter

Höegh– leietakerne er blant landets mest fornøyde

Bildet: Administrerende direktør Eirik Thrygg i Höegh Eiendom. Foto: Eick foto/Höegh Eiendom

Kundene har talt. Höegh Eiendom er en av Norges best likte utleiere, og sikrer seg en solid andreplass i årets kundetilfredshetsundersøkelse.

Höegh Eiendom har noen av landets mest fornøyde leietakere. Det ble klart da Norsk leietakerindeks la frem resultatene fra årets kundetilfredshetsundersøkelse fredag. Höegh Eiendom har plassert seg høyt på listen en rekke ganger tidligere, og havner i år på andreplass i kåringen med hele 87 poeng – to poeng opp fra i fjor, og bare ett poeng bak førsteplassen.

– I Höegh Eiendom er vi opptatte av gode og langsiktige relasjoner til kundene våre. Derfor har vi jobbet systematisk med kundetilfredshet de siste årene, og det er hyggelig å se at det gir resultater. Når vi sier at vi utvikler levende steder som begeistrer, er det fordi vi er opptatte av mennesker – både våre egne og våre leietakeres – for det er menneskene som fyller eiendommene med liv, sier administrerende direktør Eirik Thrygg i Höegh Eiendom i en pressemelding.

Gode tilbakemeldinger

Kort responstid, gode lokasjoner og imøtekommende medarbeidere er noen av kvalitetene leietakerne trekker frem i sin omtale av Höegh Eiendom i undersøkelsen.

– Bærekraftarbeid er en del av vår selskapsfilosofi. Det gjelder også sosial bærekraft, og vi tror det bidrar til å styrke vår relasjon med kundene. Våre leietakere skal få god samvittighet av å jobbe i våre bygg, og det er viktig for oss å levere arbeidsplasser som både vi og leietakerne våre kan være stolte av, sier Thrygg.

Norsk leietakerindeks og den svenske søsterundersøkelsen Fastighetsbarometern, undersøker årlig en lang rekke av de fremste utleierne i Norge og Sverige. Til sammen kartlegger de to undersøkelsene hvert år nærmere tretti store eiendomsporteføljer med mange tusen leietakere.

– Leietakerundersøkelsen er for oss først og fremst et kommunikasjons- og arbeidsverktøy, som hjelper oss å holde en god dialog med kundene våre. Der kan de gi oss tilbakemeldinger på områder de vil at vi skal prioritere videre, og vi setter stor pris på at så mange har tatt seg tid til å bidra med sine tilbakemeldinger, sier Thrygg.