Kåre Malo til topps i Saint-Gobain

 
Kåre Malo til topps i Saint-GobainBildet: Kåre Malo
Tidligere markedssjef i Brødrene Dahl, Kåre Malo (63), er første ikke-franskmann i Saint-Gobains konsernledelse.

Responsen er god etter at det ble kjent at nordmannen har fått plass i konsernledelsen. Franske medier har kastet seg over nyheten.

- Mitt inntrykk er at mange setter pris på at det er kommet inn en ikke-franskmann. Reaksjonene er i alle fall svært positive, sier Kåre Malo.

Malo startet karrieren i Brødrene Dahl på begynnelsen av 1980-tallet, først som markedssjef i Norge og senere i det nordiske moderselskapet. Da Brødrene Dahl ble kjøpt av Saint- Gobain, fikk Malo ansvaret for hele den franske gigantens virksomhet i Norden, Baltikum og Sveits. Her har han helt klart gjort sakene sine bra, og i januar i år tok han over som øverste sjef for hele byggevaresektoren i Saint-Gobain. Dermed fikk han ansvaret for 63.000 ansatte og halvparten av konsernets omsetning på 400 milliarder kroner årlig.

Nå i mars ble han også en del av den sentrale konsernledelsen, som den første ikke-franskmannen noensinne. Kåre Malo er slett ikke ukjent med kulturforskjellene mellom de ulike landene som han nå får ansvaret for. En iboende interesse for mennesker kommer godt med i den nye hverdagen.

- Uansett hvor man jobber, så er respekt, informasjon og tillit tre grunnleggende faktorer. Man kommer langt med normal folkeskikk, slår han fast.

 

 
 
 
 

Stilling ledig

Vise alle ledige stillinger

Byggekostnadskalkulator

Byggekalkulatoren gir deg et enkelt prisanslag for byggeprosjekter basert på areal og geografisk område.

Avansert byggekostnadskalkulator
Klikk her for å logge inn

Produktnyheter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

Siste papirutgave

 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår